Metody znakowania produktów
Znakowanie produktów to kluczowy element, który przekształca zwykły przedmiot zakupiony w naszym sklepie w wyjątkowy, oryginalny i niebanalny gadżet firmowy. Ten jedyny w swoim rodzaju produkt wspiera Twoje działania marketingowe, pomaga budować i utrwalać relacje z klientami oraz zdobywać nowych odbiorców. Kluczowym warunkiem jest jednak umieszczenie na produkcie Twojego logo, dowolnej grafiki, przyciągającego sloganu, motta, a także danych adresowych Twojej firmy. Tylko gadżet z takim nadrukiem ma rzeczywistą moc oddziaływania.
Co więcej, taki gadżet logo będzie stale przypominał Twojemu klientowi o Twojej marce oraz oferowanych usługach. Nadruk logo umożliwia łatwą identyfikację Twojej marki, dzięki czemu wyróżnia się ona na tle konkurencji.
Aby jednak projekt, który nam przekażesz, mógł zostać zastosowany na wybranym produkcie, musi spełniać kilka warunków. Przede wszystkim plik musi być zapisany w odpowiednim formacie, takim jak .cdr, .eps, .pdf, czy .ai. Nasz zespół specjalistów dostosuje jego kształt do powierzchni, wielkości i kształtu produktu, biorąc pod uwagę najważniejszy element, jakim jest metoda znakowania. Ta nie tylko podkreśla szlachetność produktu, ale także realnie zwiększa jego walory estetyczne. Warto jednak pamiętać, że nieodpowiedni dobór metody znakowania może zniszczyć efekt, a w najgorszym wypadku wpłynąć na funkcjonalność gadżetu, co przyniesie efekt odwrotny do zamierzonego. Jakość jest dla nas równie ważna, jak dla Ciebie, dlatego zależy nam, aby Twój firmowy gadżet idealnie odzwierciedlał Twoją markę.
Zapraszamy do poznania różnorodnych technik znakowania, które omówimy szczegółowo, abyś mógł wybrać najlepszą dla swojego produktu.
Metody znakowania gadżetów reklamowych
Najczęściej wybieraną techniką znakowania jest grawerowanie laserowe. To metoda polegająca na wykorzystaniu niezawodnego lasera do precyzyjnego wyżłobienia logo lub tekstu bezpośrednio na powierzchni gadżetu. Grawerowanie jest trwałe i odporne na uszkodzenia, co dodaje gadżetom elegancji i subtelnego wykończenia. Technika ta jest idealna dla materiałów takich jak metal, drewno, skóra oraz szkło, a stosowana jest przede wszystkim na przedmiotach metalowych jak długopisy czy wizytowniki, drewnianych jak skrzynki na wino, a także skórzanych jak portfele czy torby.
Inną popularną techniką jest tampodruk, który przypomina stemplowanie za pomocą elastycznego silikonowego tamponu. Tampodruk jest kosztowo efektywny i pozwala na znakowanie gadżetów o nierównych czy nietypowych kształtach, takich jak plastik, guma, szkło czy tkaniny. Najczęściej tą metodą oznakowane są długopisy, pamięci USB, termokubki oraz torby.
Sitodruk to kolejna metoda trwałego jedno- i wielokolorowego nadruku na gadżecie firmowym wykonywana z wykorzystaniem specjalnie przygotowanego szablonu. Wtłacza się do niego farbę poddaną wcześniej działaniu światła UV przez sito rozciągnięte na ramie. Technika sitodruku daje możliwość dokładnego odwzorowania pożądanego kształtu i znakowania dużych powierzchni. Najczęściej wykorzystuje się ją do oznakowania odzieży reklamowej, wszelkiej wielkości toreb, parasoli reklamowych, jak również mat nabiurkowych, teczek papierowych i gadżetów skórzanych.
Odmianą klasycznej techniki sitodruku jest sitodruk 360O zwany także sitodrukiem na okrągło. Metoda ta używan a jest na ogół do nadruku na powierzchni gadżetów firmowych o okrągłym kształcie jak kubki termiczne, szklanki oraz długopisy. Dzięki poddaniu produktu rotacji nadruk może być naniesiony na jego pełnej powierzchni z wyłączeniem wystających elementów, jak echo kubka czy klips długopisu.
Popularną metodą oznakowania gadżetów firmowych jest termotransfer. Jest to technika nanoszenia wzoru stosowana na tkaninach. Polega na nadrukowaniu logotypu na specjalnym papierze transferowym, który następnie przenoszony jest i wgrzewany za pomocą prasy termicznej na materiał gadżetów firmowych takich, jak odzież reklamowa, czapki z daszkiem, parasole czy torby reklamowe. W przeciwieństwie do sitodruku sprawdza się tam, gdzie wymagany jest nadruk wielokolorowy o intensywnym nasyceniu oraz tam, gdzie ze względu na znakowanie małych gadżetów firmowych ważna jest precyzja wykonania. Z powodzeniem termotransfer stosowany jest na nieregularnych i dużych powierzchniach.
Sublimacja podobnie jak technika termotransferu stosowana jest do znakowania gadżetów firmowych zawierających poliester. Jest to proces chemiczny polegający na termicznym utrwalaniu pod wysokim ciśnieniem i z użyciem wysokiej temperatury nadruku poprzez naniesienie przygotowanej grafiki na powierzchnię produktu. Wzór drukowany jest farbą sublimacyjną na specjalnym papierze lub foli. Technika sumblimacji doskonale oddaje głębię kolorów wraz z przejściami tonalnymi grafiki. Gadżetami firmowymi, znakowanymi najczęściej tę metodą są poliestrowe torby, plecaki czy parasole reklamowe ale także odzież reklamowa. Najpopularniejszym i najchętniej zamawianym gadżetem firmowym znakowanym metodą sublimacji są smycze i kubki reklamowe.
Haft jest jedną z najstarszych, najszlachetniejszych i najbardziej eleganckich metod znakowania firmowych gadżetów tekstylnych. Polega na przygotowaniu grafiki w programie komputerowym, a następnie precyzyjnym, maszynowym wykonaniu haftu wzoru na danym materiale. Metoda haftu umożliwia znakowanie gadżetów dla firm wieloma kolorami, w tym również złotym i srebrnym. Dzięki czemu wyhaftowana odzież taka, jak czapka, koszulka, plecak czy torba, stają się bardziej eleganckie i klasyczne. Haft należy do najtrwalszych metod znakowania tkanin. Dzięki możliwości zastosowania różnej grubości igieł metoda może być zastosowana do haftu małych detali. A poprzez użycie filcowych wkładek usztywniających powierzchnię materiału może być wykorzystana z powodzeniem do haftu cienkich tkanin.
Kolejną techniką jest tłoczenie. Metoda stosowana jest najczęściej na materiałach skórzanych lub wykonanych ze skóry ekologicznej. Ta subtelna i elegancka technika znakowania polega na wykonaniu mosiężnej matrycy pożądanej grafiki, a następnie odciśnięciu trójwymiarowego wzoru na powierzchni gadżetu firmowego. Tłocznie z wykorzystaniem srebrnej lub złotej folii do nadruku nadaje gadżetom reklamowym wyjątkowości i elegancji. Metoda ta jest z powodzeniem wykorzystywana jest do znakowania kalendarzy reklamowych, notesów, portfeli, teczek oraz toreb.
Technika druk UV przypomina drukowanie na zwykłej drukarce. Z tą różnicą, że zamiast tuszu nakłada się cienką warstwę specjalnego kolorowego i trwałego polimeru utwardzanego lampami LED ze światłem UV. To pozwala zastosować technikę przy znakowaniu niemal każdej powierzchni płaskiej najbardziej unikalnych gadżetów firmowych. Metoda daje również możliwość drukowania od krawędzi do krawędzi produktu co znacząco wpływa na wielkość nadruku na wybranym gadżecie dla firm.
Dzięki stosowaniu tej techniki możliwe jest osiągnięcie precyzyjnej wręcz fotograficznej jakości nadruku, przy zachowaniu nasycenia i głębi kolorów. Metodę druku UV najczęściej wykorzystuje się do personalizacji takich gadżetów, jak pamięć USB, kalendarze czy notatniki.
Na popularności zyskuje również technika z wykorzystaniem naklejki epoksydowej wykonanej z żywicy. Naklejka jest trwale naniesiona na gadżet firmowy, nadając mu efekt 3D w dowolnym kształcie i kolorze. Trójwymiarową wypukłą naklejkę wykorzystuje się tam, gdzie nie można umieścić nadruku pozostałymi metodami tradycyjnymi lub tam, gdzie wiadomo, że efekt oznakowania nie będzie trwały. Ta niewielka kropla żywicy stanowiąca naklejkę epoksydową tworzy izolację chroniącą gadżet firmowy taki jak breloki czy pamięci USB przed uszkodzeniem lub zniszczeniem.
Transfer cyfrowy należy do metod oznakowania polegających na przeniesieniu w pełnej rozdzielczości z zachowaniem dokładnej kolorystyki i przejść tonalnych wzoru z użyciem techniki druku cyfrowego z drukarki wielkoformatowej na powierzchnię gadżetu firmowego. Dzięki temu nadruk jest trwały, precyzyjny i estetyczny. Metoda może być zastosowana do nadruku bawełnianych koszulek, poliestrowych kurtek oraz na materiałach mogących się topić w wysokiej temperaturze. Transfer cyfrowy daje możliwość na znakowanie nietypowych miejsc takich, jak kieszonki, kołnierzyki czy czapki z daszkiem.
Ostatnią metodą, z wykorzystaniem której nanosimy nadruk na wybrane przez Ciebie gadżety firmowe jest etykieta cyfrowa. Jest to popularna metoda znakowania logo na uniwersalnym, samoprzylepnym materiale klejącym zadrukowanym i wycinanym w technologii cyfrowej. Brak konieczności wcześniejszego przygotowania specjalnego wzornika lub matrycy gwarantuje niskie koszty nadruku. Etykiety wycinane są laserowo, dzięki czemu uzyskuje się najwyższej jakości przy zachowaniu głębi i nasycenia barw. Etykiety cyfrowe przeznaczone są do aplikacji na powierzchnie płaskie oraz wypukłe ręcznie lub automatycznie z użyciem maszyn i urządzeń etykietujących. Najczęściej wykorzystuje się technikę etykiety cyfrowej do znakowania gadżetów kosmetycznych, pudełek lub toreb promocyjnych.
Kolejną z metod na znakowanie gadżetów to kalkomania, znana także jako transfer ceramiczny, jest zarezerwowana głównie dla przedmiotów wykonanych z ceramiki lub szkła. Proces polega na przygotowaniu grafiki, którą następnie drukuje się na specjalnym papierze, przenosi na wybrany gadżet, a finalnie wypala w bardzo wysokiej temperaturze, przekraczającej 800°C. Dzięki temu technika ta gwarantuje niezwykłą trwałość i długowieczność nadruku, co sprawia, że jest często wybierana dla takich gadżetów jak kubki, talerze czy filiżanki.
Metody znakowania zmieniają się podobnie jak zmieniają się gadżety firmowe z logo. Techniki są stale dopasowywane do nowych produktów aby podkreślać ich wyjątkowość. Pamiętaj, że nie musisz być na bieżąco z nowinkami oraz znać detale poszczególnych form oznakowania – my znamy je dla Ciebie i śledzimy trendy jakie pojawiają się na rynku gadżetów firmowych.
Na każdym etapie powstawania Twojego produktu reklamowego będziemy go kontrolować by finalny gadżet, który trafi w Twoje i Twoich klientów ręce był niepowtarzalny, wyjątkowy i oryginalny. Jeśli jednak koniecznie chcesz poznać efekt końcowy zanim zamówisz większą ilość, dostarczymy Ci próbkę wybranego spersonalizowanego gadżetu. Ale czy to konieczne?
Zadzwoń do nas, napisz, posłuchaj naszych rekomendacji i po prostu zaufaj naszemu doświadczeniu i wiedzy.